10 Eylül 2012 Pazartesi

Belgin Doruk

Türk sineması denilince kadın oyunculardan hemen dört yapraklı yonca ve diğerleri diye bahsedilir. Ben ise bu kişilere hadi ordan diyorum. Tamam, Türkan Şoray büyük bir yıldız fakat Rüçhan Adlı? Fatma Girik ise Memduh Ün birlikteliği sayesinde merdivenleri hızla tırmanmadı mı? Peki Filiz Akın Türker İnanoğlu olmasaydı 4 yapraklı yoncadan biri olabilir miydi sizce? Geriye Hülya Koçyiğit kalıyor. Gerçek olan şudur ki, bu kadın oyuncularımızın arkasında bir büyük destek olmadan böyle konumlara gelmesi sanırım zordu. Bütün bunlara rağmen yine de oyunculukları veya yıldız ışıkları iyidir ve konumlarını yine de hakeden isimlerdir. Burada sözünü etmek istediğim bir diğer büyük oyuncumuz ise Belgin Doruk'tur.

Ben, tüm bu isimlerden önce Belgin Doruk ve benini:) tanıdım. Belgin Doruk nam-ı diğer küçük hanımefendi dört yapraklı yoncanın tamamından daha önce yıldız olmuş ve Ayhan Işık ve Sadri Alışık gibi isimlerle çok başarılı filmler yapmıştır.Gerek biraz sert görünse de dikkatlice bakıldığında insanı derin bir hüzne boğan yüzü ve ifadesiyle gerekse ilerleyen yıllarda yaşayacağı acılarla Belgin Doruk kadın sanatçılar arasında gönlümde hep bir numaradadır.

Küçük Hanımefendi Belgin Doruk/ Acı Dolu Yıllar: Bircan Usallı Silan adlı yazarın bu kitabını henüz okuma şansım olmadı fakat büyük kitap evlerinde maalesef bulamadım ve sanırım 2. el olarak bulabileceğim. Kitap Belgin Doruk'un yaşadığı ızdırap dolu zamanları anlatıyor fakat Belgin Doruk'un ne muhteşem bir kadın olduğunun da altını çiziyor ( muş ) Kitabı okuduktan sonra geniş bir anlatımla özel bir başlıkta sunacağım.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder