13 Eylül 2012 Perşembe

Grand Ekinoks

At yarışlarına ilgi duymam Özgünhan ve Grand Ekinoks ikilisi ile başlar. Bu iki atımız her koştuklarında adeta yerimde duramaz ve terler içinde kalırdım. Grand Ekinoks'u koşu sitili ve boynundaki özel bağı ile çok sevmiştim. Genellikle geriden gelip yarışlar kazanmasının haricinde son düzlükte liderliği alıp dayanarak birinci geldiği koşularıda olmuştur. Yetiştiricisi Yaman Zingal'ın Grand'in bel çöküklüğü sorunu yüzünden neredeyse yok pahasına satması ve Volkan Ekinci'nin ata güvenerek pistlere sürmesi ile yavaş yavaş bir efsanenin doğuşuna tanıklık etmeye başladık. 75. Gazi koşusunu Yalçın Akağaç ile kazanarak son Triple Crown yapan safkan ünvanını taşıması ve yurt dışında ilk defa gr-1 koşan at olması ile Türk yarış severlin gönlünde çok özel bir yeri vardır. Grand Ekinoks benim için çok şey ifade eder. Özgünhan'la beraber en sevdiğin 2 safkandan biridir. Hayatımın en önemli yerlerini işgal edebilen sınırlı sayıda insan dışındaki canlılardandır.

Grand Ekinoks için Cnn Türk kanalı özel bir belgesel yapmıştı. Bu belgeseli buradan izleyebilirsiniz.

2 yorum:

  1. Ben Özgünhan Atını Bilmiyorumda Eskiden Bildiğim Jony Guitar,Bolt Pailot Yavuzhan,Vardı:) Bildiğim Kadarıyla En İyilerdendi Bu Atlar Birde Binicisi Halis Karataş'sa Favoriydi Herzaman Hiç Unutmam 96 Yılıydı Yanılmıyorsam Eski Parayla 48.000 Liralık Kupon Yapıp 300.000 Lira Almıştım :) Sonra Onu Taksit Taksit 500.000 Olarak Ödeyince Birdahada Oynamamıştım:)

    YanıtlaSil
  2. Özgünhan arap atlarında en iyisiydi. Grand Ekonoks Zamanında Grand Ekinoks İngilizler de neyse Araplar da Özgünhan çok daha favoriydi koşularında. Özgünhan maalesef yarış yaşamı boyunca sakatlıklarla boğuşmasına rağmen şampiyon karakterini her zaman göstermişti. Bana soyadını veren bir safkan daha ne olsun:)) Yavuzhan zaten birçok atyarışı severin gönlünde Bold Pilot ile beraber hatta onda çok daha önde olan bir atımız. Yavuzhan'ı anlata anlata bitiremiyorlar.

    YanıtlaSil