24 Eylül 2015 Perşembe

Beylerbeyi

Yaprak Dökümü dizisini çok beğendim. Tam 174 bölüm hiç sıkılmadan izledim ve hayatımda önemli bir yer tuttu. Elbette dizisinden çok farklı olan romanını da çok sevdim. Yaprak dökümünün bende bu denli önemli bir yer işgal etmesi ve bu yerin sanırım ömür boyu devam edecek olması hikayenin çok hoşuma gitmesidir. Diziyi o kadar çok sevdim ki dizinin çekildiği mekana
o meşhur Lazın köşküne kadar gittim. O muhteşem köşkü yakından görebildim. Köşkün bulunduğu sokağa bayıldım. Yokuşu olan fakat sessiz sakin bir sokaktı burası. Köşkten içeri giremesem de köşkün bahçesini ve yan tarafını görebildim. Dizi sayesinde Beylerbeyine çok defa gittim ve özellikle bazı sokaklarından etkilendiğimi söylemem gerekiyor. Çok sevdiğim Ali abi ile ki kendisi Beylerbeyinde çok uzun yıllar yaşamış bir insan defalarca ve kendisinin rehberliğinde bu tarihi semti karış karış gezdim diyebilirim. Arabacılar sokak var meşhur. Bu yer 24 saat güvenlik kamerası ile izlenmekteymiş çünkü tarihi ahşap binaların fazlalığı göze çarpmakta. Kim bilir ne yaşanmışlıklar vardır o evlerde kim bilir. Duygulandım orayı gezerken içimde tuhaf bir his oluştu. Tanıyordum bu hissi arada karşıma çıkıyor ya neyse.

Meşhur Beylerbeyi iskelesi var ve oturma yerleri yani banklar var. Buradan Avrupa yakasını izleyip buram buram temiz havayı içinize çekebilirsiniz. Müthiş bir şey harika bir his. Arka tarafta balık lokantaları var fakat fiyatları çok pahalı. Beylerbeyinin ön caddesinde dükkanlar var ve Beylerbeyinin hayat kaynaklarından en önemlilerinden bu dükkanlar. Bol bol ağaç görebiliyoruz bu güzel semtte. Daha sonra anlatacağım Kuzguncuk ile komşu diyebiliriz Beylerbeyi için. Ali abi beni çok farklı sokaklardan götürerek tahmin edemeyeceğim güzellikler ile tanışmama vesile oldu. Her yer adeta tarihten bir sayfa gibi ve güzellikler fışkırıyordu. Meşhur Küplüce mezarlığına da gittim. Ali abinin anne ve babası burada yatmakta. Mezarlık çıkışı bir mahalle var bu yazıyı yazarken adını hatırlayamadım ve bu yüzden yazamıyorum. Bu mahallede harika ve restore edilmiş ahşap binalar mevcut. Özellikle bir tanesinde bayıldım. Çok ama çok beğendim.

Beylerbeyinin akşamı çok güzel. Özellikle sahili kalabalık oluyor. Balık tutanlar ve denize bakıp ferahlayan insanları görebiliyoruz. Beylerbeyi gezmek için ve tarihten birer sayfa olan evleri görmek için harika bir semt. Sessizlik sakinlik arayanlar için yaşanılası bir semt. Hem Üsküdar merkeze yakın hem Kuzguncuk ve Çengel köy ile komşu. Şimdilik bu kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder