8 Temmuz 2009 Çarşamba

Kasap Bill


Martin Scorsese 2002 tarihli Gangs Of New York filmini bitirdiğinde Türkiye bu filmi beklemeye başlamıştı. Ben o sıralar Beyazıt'ta çalışıyordum. Yeşim Çanta adlı yıllarca çalıştığım bir bayan çanta imalathanesi'nde paramı kazanıyordum. Martin Scorsese'ye Robert De Niro''yla birlikte çok büyük hayranlık besliyordum. Filmi Ortaköy Feriye sinemasında izledim. Açılıştaki meydan savaşı inanılmaz derecede güzeldi. Bu filmde 1. başrol oyuncusu Leonardo Di Caprio olmasına rağmen, filmin esas karakteri Daniel Day Lewis'in oynadığı Kasap Bill karakteriydi. Bir gözündeki özel cam lens! ve enteresan aksanı ile filmin başarılı olmasındaki en önemli karakterdi Bill karakteri.

Film birçok dalda aday gösterilmesine rağmen Oskar alamadı. Esas eleştiriler ise elbetteki Day Lewis'in hakkının yenilmesi yönündeydi. Tıpkı yıllar önce De Niro'nun Awekenings filminde hakkının yenilmesi gibi. Karakter çok hoşuma gitti. Çok karizmatik bir karakter gerçekten Kasap Bill karakteri. Uzun boyu, sert hatları ve felsefi konuşmasıyla kendisini sevmeyenleri bile etkileyen bu karakterin hayatını ise, babasının intikamını almaya yeminli olan Amsterdam Vallon alıyordu. Bu filmi izledikten sonra Day Lewis'in son yılların en iyi aktörü olduğu konusunda karar verdim. Kesinlikle izlenilmesi gereken belki birçokları için ağır kaçsada özellikle bu karakter için izlenilmeye değecek bir film New York Çeteleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder