9 Temmuz 2009 Perşembe

Yaş Onyedi


1999 yılında Batman'dayım. Malum askerlik görevimi yerine getiriyorum. Oktay isminde bir arkadaşımla beraber vakit buldukça kitap okur okuduğumuz kitapları birbirimize anlatırdık. İpek Ongun ile o yıl tanışmıştım. Yaş Onyedi isimli romanını almaya karar verdim. Neden İpek Ongun derseniz, Başka bir asker arkadaşım Bir genç kızın gizli romanı'nı okumamı fakat ondan önce muhakkak Yaş Onyedi'yi okumamı tavsiye etti. Romanı okumaya başladım ve çok kısa sürede duygu yüklü bir romanla karşılaşacağımı sezdim. Romanın ana karakteri son derece duygusal bir genç kız olan Bahar'dır. Hakan isminde kardeşine çokta güzel ablalık yapan Bahar babasıyla yaşamaktadır. Annesi ameliyattan başarılı bir şekilde ayrılmasına rağmen bir anda beyin kanamasından dolayı hayatını kaybetmiştir.

Annesinin vefatı Bahar'ı dahada duygusal bir duruma sokmuş ve bundan sonra romanıda mükemmelleştirecek bir yapıya kavuşmuştur. Gençlik romanları arasında en ön sıralarda yer alan bu mükemmel diyebileceğim roman son derece duygusal havasıyla ve özellikle Bahar ve babasının birbirlerine sarılmasıyla sonuçlanan diyalog bölümüyle okuyanları başka yerlere götürüyor. Bu romanı okuyup, daha sonra bir başlık açıp tanıtacağım yine İpek Ongun'a ait Bir genç kızın gizli defteri'ni okumanızı tavsiye ederim. İpek Ongun bana göre Gülten Dayıoğlu ile birlikte ( Yeşil Kiraz ) en başarılı gençlik romanı yazarıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder