26 Kasım 2009 Perşembe

Tapınak Şövalyeleri ( Piers Paul Read )






Dost yayınevinden çıkan bu başarılı araştırma kitabını 2. el olarak Aslıhan Pasajı'ndan almıştım. Tapınak şövalyeleri hakkında çok şey öğrenmek istiyorum. Türkiye'de bu efsane toplulukla ilgili o kadar çok şey yazılıp çizildiki, bu yapılanlar tapınakçıları bir anda inanılmaz popüler hale getirdi. Tapınak şövalyeleri hakkında yazılan bu kitabın bir çok araştırmacıya göre çok başarılı bulunduğunu yaptığım kısa araştırma sayesinde öğrendim. Bende 2. baskısı olan kitabın yaklaşık 360 sayfa olduğunu belirtim.

İsa'nın yoksul şövalyeleri adıyla tarihte yerini alan tapınakçılar, çok yakın bir zaman içinde Vatikan tarafından bir çok konuda aklanmıştı. Tapınakçıları bizzat Vatikan'ın tarihe armağan ettiği ise çok önemli söylentiler arasında. Kitap tapınakçıların çok daha öncesinden yola çıkıyor ve tapınakçıların neden oluşturulduğu hakkında bizlere çok önemli ipuçları veriyor. Tapınak şövalyeleri hakkında detaylı bilgiler elde etmek isteyen arkadaşlara bu bilgilendirici ve okurken sıkmayan Piers Paul Read'in kitabını tavsiye ederim.

2 yorum:

  1. Bu kitabı 2-3 yıl önce ben de okumuştum. Oldukça sürükleyici ve bilgi dolu bir kitap.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle merhaba Ömür. Evet bu kitap sanırım tapınakçılarla ilgili en başarılı kitap olsa gerek. Tarihten çok önemli detayları tapınakçılardan çok öncesinide bizlrere aktarması kitabı daha başarılı bir hale getirmiş.

    YanıtlaSil